Op pad in Ecuador - Reisverslag uit Lago Agrio, Ecuador van Rik Luiten - WaarBenJij.nu Op pad in Ecuador - Reisverslag uit Lago Agrio, Ecuador van Rik Luiten - WaarBenJij.nu

Op pad in Ecuador

Door: Rik en Patricia

Blijf op de hoogte en volg Rik

27 Augustus 2007 | Ecuador, Lago Agrio

Buenas dias!

Het eerste hoogtepunt van onze vakantie zit erop. We hebben afgelopen week doorgebracht in Puerto Lopez. Dit plaatsje is dé uitvalsbasis voor het eiland Isla de la Plata, en ´whale watching´.

Isla de la Plata betekent zilver eiland. Er zijn twee verhalen bekend over de oorsprong van deze naam. Op Isla de la Plata komen heel veel bijzondere vogels voor. Deze vogels poepen zo veel dat het eiland ´s avonds zilverachtig oplicht. Het andere verhaal is dat de piraat Sir Frances Drake een schat op het eiland heeft verborgen. We hebben hard gezocht maar niks gevonden... Isla de Plata wordt bewoond door blue-footed boobies, frigate birds, namaska boobies, albatrossen en meer vliegend spul. Voor de vogels is het nu paartijd. Ze hebben ons versiertrucjes getoond. Erg grappig!

Puerto Lopez is de enige plaats op aarde waar het mogelijk is om springende bultruggen te zien. Bultruggen zijn zo groot als een truck. Je kunt je dus wel voorstellen dat het erg bijzonder is om ze omhoog te zien springen. Dit springen doen de mannetjes om indruk op de vrouwtjes te maken. Als het lukt zullen ze paren. Na een jaar komen ze dan weer terug en wordt de baby geboren.
We hebben twee trips nodig gehad om de bultruggen te zien springen. Een machtig gezicht joh! De eerste keer hebben we ze alleen voorbij zien zwemmen en waren ze niet echt actief. Tijdens de tweede trip was de zee erg ruw. Patricia heeft de vissen daarom gevoerd. Toch was het dat allemaal waard.

Quito is een goede uitvalsbasis en bevat vriendelijke en behulpzame bewoners. De stad is het centrum van het vlieg- en busvervoer in Ecuador. We hebben verschillende uitstapjes in en rondom Quito gemaakt. Zo zijn we naar thermale baden geweest (prachtig gelegen tussen bergen en lekker warm), de grote kerk (we hebben de klokkentoren beklommen, best eng) en gevliegerd in een park bovenop een heuveltop (en dus fantastisch uitzicht). Patricia heeft haar angsten verkleind door een slangententoonstelling te bezoeken.

We zitten nu in Lago Agrio. Over twee uur rijden en varen we de Amazone (Cuyabeno) in voor een vijfdaags bezoek.

PS. Monique van harte gefeliciteerd!

• 27 Augustus 2007 - 19:12

Wil:

wat een mooie foto's en een pracht-avonturen.Die thermo-baden spreekt me ook wel aan.....
    geniet ervan,samen.
    liefs WIL

• 30 Augustus 2007 - 15:26

Riek En Bert Moors:

Geweldig ! Wat een belevenissen gelardeerd met mooie foto's. Maar Nederland is ook mooi. Wij trekken door Friesland, Drenthe en Overijssel (Van hotel naar hotel met de nodige sterren).
    Nog veel plezier op jullie reis.

Riek en Bert

• 01 September 2007 - 07:51

Michiel:

Yo Rikkieman!

Nice pics man! Doe je goed daar! Ook lekker weer zo af en toe? Dit weekend ga ik lekker kijken naar de CK op Vechtlust.
    Greeetz to Patricia en take care you 2!

Ciao ciao ;)

• 02 September 2007 - 15:59

Iwan:

Ziet er goed uit allemaal! Mooie reis!

Gtz.

Iwan