Ontspannen op de Azoren - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Rik Luiten - WaarBenJij.nu Ontspannen op de Azoren - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Rik Luiten - WaarBenJij.nu

Ontspannen op de Azoren

Door: Rik en Patricia

Blijf op de hoogte en volg Rik

11 September 2008 | Portugal, Lissabon

Olá!

Onze vakantiebestemming klinkt exotisch, maar we zijn nog gewoon in Europa. We zitten op de Azoren. Een Portugese eilandengroep in de Atlantische Oceaan, zo´n 4 uur vliegen vanaf Schiphol.
Er zijn 9 eilanden verschillend in grootte. Allemaal zijn ze ontstaan uit vulkanen. Hierdoor zijn ze erg groen en bergzaam. Het leven op de eilanden is erg relaxt, maar soms een beetje te relaxt naar onze zin.

De eilanden die we tot nu toe gezien hebben [Terceira en Sao Miguel] zijn mooi maar hebben geen echte highlights. Die verwachten we, buiten een walvistoer om, ook niet op de eilanden Pico en Faial waar we nog heen gaan.

We zijn begonnen op Terceira aangezien onze vlucht daar aankwam. We hebben daar een aantal dagen op een camping gestaan van waaruit we met het openbaar vervoer het eiland hebben bezichtigd. Het eiland is erg groen met veel Hortensia´s en andere bloemen bloeiend en wel in de berm naast de wegen.
We zijn naar de provinciale hoofdstad Angra do Heroismo geweest. Een mooie stad die je met een paar uur makkelijk gezien hebt. Dit geeft wel aan hoe kleinschalig e.e.a. is.

Vorige week hebben we voor 1 euro [dankzij een pas voor jongeren onder de 30] de boot naar Sao Miguel gepakt, het hoofdeiland. Dit eiland wordt ook wel ´green island´ genoemd. Doordat we een paar dagen een autootje hebben gehuurd hebben we dit eiland beter kunnen zien. In 2 dagen hebben we kalm aan het hele eiland bekeken. Op zijn tijd een tussenstop bij een mooi uitzichtspunt met een picknickplaats of een duik in een verwarmde bron in de zee maken het leven erg aangenaam.
We zijn nu een paar dagen in de hoofdstad van de Azoren, Ponta Delgada. Vanaf hier gaan we morgen door naar de eilanden Pico en Faial, benieuwd naar wat die ons zullen brengen.

Helaas geen foto´s van onze vakantie, die kunnen we hier niet uploaden.

Groet,
Rik en Patricia